2022. október 28., péntek

A kinyilatkoztatás: Isten bemutatkozik a Szentírás lapjain

 


• Az élet egyedüli forrása: „Mondta Isten Mózesnek: VAGYOK, AKI VAGYOK… Így szólj Izráel fiaihoz: A VAGYOK küldött engem hozzátok.” (2Móz 3,14; vö. Zsolt 36,10)
• Örökkévalósága: „Hát nem tudod-e és nem hallottad-e, hogy örökkévaló Isten az Úr, aki teremtette a föld határait? Nem fárad és nem lankad el, végéremehetetlen a bölcsessége!” (Ésa 40,28)
• Tökéletessége: „Legyetek azért tökéletesek, miként a ti mennyei Atyátok tökéletes!” (Mt 5,48)
• Mindenhatósága: „Én a mindenható Isten vagyok, járj énelőttem, és légy tökéletes!” (1Móz 17,1)
• Mindentudása: „Uram, megvizsgáltál engem, és ismersz. Ismered ülésemet és felkelésemet, messziről érted gondolatomat. Járásomra és fekvésemre ügyelsz, minden utamat jól tudod. Mikor még nyelvemen sincs a szó, immár egészen érted azt, Uram!” (Zsolt 139,1–4)
• Előre ismerés: „Emlékezzetek meg a messze régi dolgokról, hogy én vagyok Isten és nincsen több, Isten vagyok, és nincs hozzám hasonlatos. Megjelentem kezdettől fogva a véget, és előre azokat, amik még meg nem történtek, mondván: tanácsom megáll, és véghezviszem minden akaratomat.” (Ésa 46,9–10)
„Óh, Isten gazdagságának, bölcsességének és tudományának mélysége! Mely igen kikutathatatlanok az ő ítéletei, s kinyomozhatatlanok az ő útjai!” (Rm 11,33)
             
Az Istenben való hit magában foglalja mindezeket az alapvető ismereteket is, hiszen így lesz az „élő Isten” a mi Istenünk, akit nemcsak ismerünk, hanem imádunk és szolgálunk, akire rábízzuk magunkat. Bár nem foghatjuk fel teljesen az ő hatalmát, annyit megérthetünk, ami bizonyosságot adhat számunkra nem csupán a léte felől, hanem kijelentéseinek igazságáról is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Jézus Krisztus tanításai

Csendes órák, meghitt percek : William Miller: Egy amerikai reformátor

Csendes órák, meghitt percek : William Miller: Egy amerikai reformátor :   Biblia tanulmányozása során erősödött meg a hite, hogy Jézus hama...